פורום קידום אתרים 50 אחרונות מערכת למקדמי אתרים כלי קידום אתרים מילון קידום אתרים צרו קשר
חדשות קידום אתרים
חדשות קידום אתרים » eBay משנה את מדיניות הפידבקים של המוכרים
eBay משנה את מדיניות הפידבקים של המוכרים
פורסם ביום שבת, 24 במאי, 2008

eBay

אתר המכירות הפומביות eBay החל להפעיל שינויים במערכת הפידבקים אותם יכולים המוכרים להשאיר לקונים. שינוי זה דווח לראשונה בחודש ינואר. המוכרים באתר לא יוכלו מעתה להשאיר פידבק שלילי או נייטרלי ללקוחותיהם באתר. בנוסף, שינתה החברה את האופן בו היא מחשבת את ניקוד הפידבק החיובי של המשתמש. ביום שני שעבר, eBay סיפרה למשתמשיה שבעוד היא ממשיכה לעדכן את מסדי הנתונים שלה, ייתכן וחלק מהמוכרים יראו הבדל זמני בניקוד הפידבק של הפרופיל שלהם המוצג בדפי הפריטים אותם הם מוכרים.

החברה טוענת ששינוי שיטת הניקוד היה הכרחי, בשל כמות הולכת וגדלה של מוכרים המשאירים ניקוד ביקורתי לקונים שנתנו להם פידבק שלילי. "מה שגילינו דרך מחקר, היה שכל פידבק שלילי שקונה מקבל מפחית את רכישותיו או נכונותו לרכוש בתוך השוק", סיפר בריאן ברק, מנהל מדיניות הפידבק הגלובלית של eBay, ל-CNN. "מטרת השינוי היא באמת לוודא שיש לנו נשיאה באחריות מצד הקונה והמוכר". חלקם של המוכרים אינם שמחים לגבי השינוי הנראה בניקוד הפידבק החיובי שלהם.

מוכרים ב-eBay המעוניינים להשאיר פידבק רואים כעת דף חדש המספק להם שתי אופציות: להשאיר פידבק חיובי או להשאיר פידבק מאוחר יותר. הדף מכיל קישור לדף אחר בו יכולים מוכרים לדווח על קונים בעייתיים בנוגע לנושאים הבאים: פריטים שלא שולמו, סחיטה דרך פידבק, גידוף בפידבק, קנייה זדונית והונאת מכס. אתר eBay באוסטרליה קיבל תיבה קופצת המציינת את השינוי: "קונים, מעתה לא תוכלו לקבל פידבק שלילי או נייטרלי ממוכרים. עליכם להשאיר פידבק כן ומדוייק ללא החשש מקבלת פידבקים שליליים או נייטרלים."

לחדשה הקודמת לחדשה הבאה ארכיון חדשות