פורום קידום אתרים 50 אחרונות מערכת למקדמי אתרים כלי קידום אתרים מילון קידום אתרים צרו קשר
חדשות קידום אתרים
חדשות קידום אתרים » חיפוש קרוב ואישי
חיפוש קרוב ואישי
פורסם ביום רביעי, 1 באוגוסט, 2007

גוגל

גוגל תצליב בין החיפושים השונים הנעשים על ידי אותו המשתמש כדי להציג פרסומות רלוונטיות יותר, אך לא תבנה פרופילים ארוכי טווח של הגולשים, כך הצהירה סוזן ווצ'יסקי, סגנית נשיא גוגל לניהול מוצר לפרסום במסיבת עיתונאים שנערכה במטה החברה בקליפורניה ביום שלישי.

גוגל מוסיפה תחכום למנוע החיפוש, שעד כה הציג מודעות על בסיס החיפוש האחרון שביצע המשתמש. האתר יניח שיש קשר בין מספר החיפושים הרצופים וינסה להציג מודעות הקשורות לכלל החיפושים האחרונים יחד. בחברה מבטיחים שהמנוע לא יעקוב אחר השימוש של אותו אדם באינטרנט לאורך זמן. כידוע, המנוע זוכר את החיפושים שהמשתמש ביצע בחודשים האחרונים והאתר יכול תאורטית לנתח את החיפושים האלה ולבנות פרופיל של המשתמש ותחומי העניין שלו ולהפוך את הפרסומות בהן הוא צופה ליותר רלוונטיות. שיטה זו מוכיחה את עצמה מבחינת שיווק באינטרנט (ואף צפויה להכניס לגוגל כ-16 מיליארד דולר השנה) אך נחשבת בעייתית מאוד מבחינת פרטיות.

מעבר לסוגיית הפרטיות, גוגל מאמינה שהחיפושים שהמשתמש מבצע באותו הרגע הם "המידע הרלוונטי ביותר למה שהם מסתכלים עליו", לדברי ווצ'יסקי. לא ניתן לצפות את כוונותיו העתידיות של הגולש או לאפיין אותו על פי דברים שהוא חיפש בתקופה האחרונה.

לחדשה הקודמת לחדשה הבאה ארכיון חדשות